Saturday, October 3, 2009

10 Tips Bagaimana Menyayangi Seseorang

1. Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan oke. if you put your relationships berdasarkan perasaan, you will be failed because perasaan always berubah right. so think!

tengok sayang dengan hati, berpanjangan bukan!


2. Sayangi dia seadanya. Di dunia terdapat hampir 6 billion manusia dengan 6 billion personaliti. then he/she is totally istimewa person di mata korang oke. Dont ever to think gonna change he/she because once you change him/her, forever you wanna to change ur couple. First time terpikat pun sebab korang suke sebab dia adalah dia kan. so no reason nak ubah couple korang jadi orang lain. get it!

mata dia bulat,
makanya ta yah nk suruh2 dia kecikkan mata dia paham!


3. Sayangi dia sepenuh hati. Sesungguhnya dia telah banyak bekorban untuk korang. Dengan kelebihan yang ada padanya, dia berpeluang untuk menjalin hubungan dengan seseorang yang lebih sempurna tapi demi cinta, dia telah memilih diri korang untuk masuk dalam dirinya. Makanya, jangan sesekali cuba untuk mempermain-mainkan keluhuran cintanya.

tengok sentuhan tangannya pun kite da tahu,
betapa luhurnya cinta&kasihnya..


4. Hormati pendirian dan keputusan dia. Dont merayu-rayu and dont cipta alasan yang nonsense sampai he/she accept cinta korang. tak boleh wat macam tu sebab nanti korang akan hanya dapat cinta simpati not cinta setulus hati. Makanya, respest oke!

3'r.. respect, respon & relaxs :)


5. Yakinkan diri anda akan keistimewaan dia. Dia adalah satu-satunya di dunia ini dan jangan mengharapkan kesempurnaan dari dia kerana dia telahpun cukup sempurna lagi sejak korang mula jatuh cinta padanya.

dia nie terlalu istimewa sampai semua orang nak
bagi duit raya kat dia.. (envy aku)


6. Percaya akan dirinya. Always think positive kat couple korang , even kita pun nak dia jangan pikir bukan2 pasal kita..makanya kita pun jangan la pikir bukan2 pasal dia. Then pastikan korang sentiasa meletakkan diri korang kat situation tu before doing something. Jika korang sendiri tak dapat menerimanya, apatah lagi dia kn. betul tak?!

oke, aku percaya kat kau!

7. Jangan berjanji menyayangi dia untuk selama-lamanya kerana selama-lamanya bagi korang mungkin akan berakhir keesokkan harinya, tapi berjanjilah untuk menyayangi dirinya seolah-olah setiap hari itu adalah hari yang terakhir untuk korang berdua.

i love statement di atas..^_^
sampai ta ley digambarkan HA-ha


8. BERCINTA dengannya adalah seperti memberi hati korang kepadanya untuk dilukai tapi kepercayaan itu penting. Percayalah kepadanya, nescaya dia akan melindunginya sepenuh jiwa dan raga.

senyum :) saya akan jaga awak dgn sepenuh hati saya..oke;s baby

9. Jangan sesekali meninggalkan dia tanpa sebarang alasan. Dia bukan hanya akan setakat menangis kecewa dan kemudiannya meneruskan hidup seperti biasa, ketahuilah bahawa jiwanya akan mati secara perlahan.

haha hambek kau, gamba buruk kau ak letak :p
tu lah sapa suruh duit raya kau lg byk dr aku..


10. Jangan cepat berbangga dengan diri , memenangi hatinya bukanlah satu kejayaan yang mutlak tetapi anugerah itu hanya layak korang perolehi setelah korang berjaya menyayanginya sehingga ke akhir hayat. Maka ingatlah, dia memilih korang adalah kerana dia percaya bahawa korang nie adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. korang dah susah payah and sedaya upaya untuk memenangi cintanya, maka dengan itu haruslah juga korang kena berusaha untuk terus menyintai dirinya dengan apa jua keadaan sekalipun....oke


THE END.... haha